Jak powstawały filmy "Ostatnia Rodzina" i "Boże Ciało"? Opowiada producentka Aneta Hickinbotham
Która z produkcji była trudniejsza w realizacji? Dlaczego lepiej nie łączyć funkcji producenta i kierownika produkcji? I co w listach do Świętego Mikołaja pisał reżyser "Ostatniej Rodziny" Jan P. Matuszyński? To i wiele więcej w wybranych fragmentach spotkania on-line z Anetą Hickinbotham.
Aneta Hickinbotham - Producentka m.in. nominowanego do Oscara filmu „Boże Ciało". Ukończyła studia na WRiTv Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej. Dołączyła do Aurum Film w 2015 roku, również pełniąc rolę producenta wykonawczego. Pracowała przy takich polskich produkcjach jak „Pan Tadeusz" czy „Pianista", po czym zdobywała doświadczenie produkcyjne przy hollywoodzkich filmach takich jak: „Troja" W. Petersena, „Monachium" S. Spielberga czy „Legenda Zorro" M. Campbella. Wspólnie z Leszkiem Bodzakiem była Laureatem Złotych Lwów na festiwalu w Gdyni i nagrody PISF dla najlepszego producenta filmu polskiego podczas Warszawskiego Festiwalu Filmowego za film Ostatnia Rodzina.
Warsztaty "Od developmentu po Oscary" odbyły się 11 lipca 2020 w ramach projektu CamON-line, realizowanego przez Podkarpacką Komisję Filmową.
Projekt "CamON-line" jest dofinansowany ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu "Kultura w sieci".
Montaż: Vladyslav Tsovma, Katarzyna Mazurkiewicz